vectron

POPIS

V roce 2010 představila firma Siemens nový typ interoperatibilní víceúčelové lokomotivy s modulární architekturou, která dostala označení Vectron. Výrobce nabízí několik variant stroje přesně podle požadavků zákazníka. Primárně je dodáván jako vícesystémová lokomotiva, ale uzpůsoben může být jen pro provoz na stejnosměrných nebo střídavých napájecích soustavách. Maximální rychlost je 160 km/h nebo 200km/h podle plánovaných výkonů. Modulární koncepce umožňuje dosazení prakticky libovolného počtu národních vlakových zabezpečovačů a také evropského ETCS. Vectrony jsou pro evropský provoz schváleny v roce 2012, pro provoz v ČR pak o tři roky později. ČS Cargo si prvních pět lokomotiv Vectron objednalo k 13. dubnu 2016 na základě výběrového řízení. První stroj byl dodán koncem května. Stroje s označením 383 mohou být provozovány na stejnosměrném systému 3 kV a střídavých 25 kV 50Hz a 15 kV 16,7 Hz. Jsou vybaveny ETCS L2, GSM-R, dálkovým přenosem dat LTE, kamerovým systémem, aktivním sběračem a řadou dalších moderních systémů. Vectrony v barvách ČD Cargo jsou uzpůsobeny pro provoz v sedmi zemích (ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Rakousko a Německo). Jejich domovem bude SOKV Ústí nad Labem.

TECH

Označení 383 Vectron
Napájecí systémy: AC 25 kV 50 Hz ; AC 15 kV 16,7 Hz ; DC 3kV
Max. rychlost 160/200 km/h
Zrychlení 0-200 km/h 35 sek (bez nákladu)
Trval. výkon 6 400 kW
Tažná síla až 300 kN
Hmotnost 89 tun

FOTO