Jedná se o naši druhou nejrozšířenější dvousystémovou elektrickou lokomotivu, jejíž základ tvoří stroje řady 363 vyráběné v letech 1980–1984 plzeňskou Škodovkou. Řada 362 má pouze jeden unikátní kus, ostatní vozy vznikaly průběžně od počátku 90.let rekonstrukcí starší a již osvědčené řady 363. Na původní lokomotivě byla použita v té době řada progresivních technických prvků, jako byla například pulzní regulace výkonu pomocí polovodičů. Významným posunem bylo použití nových podvozků, čímž došlo k navýšení maximální rychlosti ze 120 na 140 km/h. Mezi strojvedoucími se tyto lokomotivy těší obecně velké oblíbenosti zejména pro svou spolehlivost, celkově dobré provozní vlastnosti a ovládání. Dnes tvoří řady 362 a 363 základ vozidlového parku na hlavních elektrifikovaných tratích.
Označení | 362 | tovární 69Er |
Rok výroby | 1990 |
Počet vyrobených | 1 + 66 rekonstr. ř.363 |
Max. rychlost | 140 km/h |
Trval. výkon | 3480 kW |
Tažná síla | až 258 kN |
Hmotnost | 86 tun |