Dvoufrekvenční elektrická lokomotiva řady 340 je určená k provozu na tratích s odlišnými střídavými napájecími soustavami (českou 25 kV 50 Hz a rakouskou 15 kV 16,7 Hz). Konstrukčně vychází ze série škodováckých lokomotiv řady 240 z konce 60. let. Jejich neotřelý design, daný užitím tvárného, avšak problematického sklolaminátu, dal vzniknout unikátní lokomotivě, které nikdo neřekne jinak než Laminátka. Trojice původních lokomotiv prošla v roce 2003 rekonstrukcí, která se týkala, až na původní rám a pojezd, prakticky všech elektrických částí, trakčních motorů a vybavení stanoviště. Mimo nového označení dostaly lokomotivy i jiné barevné schéma. Modré Laminátky zasahují do provozu v nákladní i osobní dopravě na přeshraniční trati mezi Českými Budějovicemi a přechodem Horní Dvořiště/Summerau (resp. Českými Budějovicemi a přechodem České Velenice/Gmünd).
Označení | 340 | tovární 47Em |
Rekonstrukce | 2003 |
Počet rekonstruovaných | 3 |
Max. rychlost | 120 km/h |
Trval. výkon | 3080 kW/1000 kW (CZ / Rakouský systém) |
Tažná síla | až 255 kN |
Hmotnost | 84 tun |