150

POPIS

Živoucí rychlíková legenda, pro mnohé jedna z nejkrásnějších v současnosti provozovaných mašin, byla určená výhradně pro vozbu těžkých dálkových spojů na tehdejším prvním hlavním tahu. Konstrukčně vychází z naší vůbec první dvousystémové lokomotivy řady 350 a stala se vrcholným dílem produkce plzeňské Škodovky v 70. letech minulého století. Lokomotiva řady 150 se poprvé představila veřejnosti roku 1978 a začala nahrazovat výkonově nedostačující Bobiny řad 140 a 141. Postupně byly stroje řady 150 modernizovány a upraveny na maximální rychlost 140 km/h (řada 150.2), resp. 160 km/h (řada 151). Přestože slouží v provozu již téměř čtyři desítky let, stále v plné síle a spolehlivě dopravují dálkové rychlíky i prestižní spoje EC/IC.

TECH

Označení

150 (původní E 499.2)

Roky výroby

1978

Počet kusů

27 (25 v provozu)

Maximální rychlost

140 km/h

Trval.výkon

4000 kW

Max. tažná síla

až 227 kN

Hmotnost

82 tun

FOTO