Živoucí rychlíková legenda, pro mnohé jedna z nejkrásnějších v současnosti provozovaných mašin, byla určená výhradně pro vozbu těžkých dálkových spojů na tehdejším prvním hlavním tahu. Konstrukčně vychází z naší vůbec první dvousystémové lokomotivy řady 350 a stala se vrcholným dílem produkce plzeňské Škodovky v 70. letech minulého století. Lokomotiva řady 150 se poprvé představila veřejnosti roku 1978 a začala nahrazovat výkonově nedostačující Bobiny řad 140 a 141. Postupně byly stroje řady 150 modernizovány a upraveny na maximální rychlost 140 km/h (řada 150.2), resp. 160 km/h (řada 151). Přestože slouží v provozu již téměř čtyři desítky let, stále v plné síle a spolehlivě dopravují dálkové rychlíky i prestižní spoje EC/IC.
Označení |
150 (původní E 499.2) |
Roky výroby |
1978 |
Počet kusů |
27 (25 v provozu) |
Maximální rychlost |
140 km/h |
Trval.výkon |
4000 kW |
Max. tažná síla |
až 227 kN |
Hmotnost |
82 tun |