Elektrická stejnosměrná lokomotiva řady 110 nahradila v 70. letech na „posunu“ ve větších elektrifikovaných stanicích a železničních uzlech do té doby používané dieselové lokomotivy. Vyznačuje se vyvýšeným stanovištěm strojvedoucího s výborným rozhledem a ovládacím pultem na každé straně. Výjimečně se tyto spolehlivé stroje objevují v provozu i v osobní nebo nákladní dopravě na kratších ramenech nebo na postrku. Z původní koncepce vzniklo několik odvozených řad a také varianta pro střídavý napěťový systém (řada 210). Svou přezdívku Žehlička získala lokomotiva jednak podle tvaru, a také díky svému uplatnění – jezdí ve stanici od zhlaví ke zhlaví (posun sem a tam).
Označení | 110 / tovární E 458.0 |
Rok výroby | 1971-1973 |
Počet vyrobených | 52 |
Max. rychlost | 80 km/h |
Trval. výkon | 800 kW |
Tažná síla | až 87 kN |
Hmotnost | 72 tun |