POPIS

Ucelená souprava rekonstruovaných rychlíkových vozů z vagonky Bautzen s podvozky Görlitz V v modifikacích první
vozové třídy (Aa), první a druhé (ABa), druhé (Ba) a druhé třídy se služebním a zavazadlovým
oddílem (BDa). První vozy běžné stavby s blokováním dveří za jízdy vlaku, s tzv. lámacími
dveřmi. Takto ucelená souprava vyjela například jako Retro expres Ostravan, v čele s lokomotivami řad 141 „Bobina“ nebo 759 „Kyklop„.

TECH

Označení Aa
Počet vyrob. vozů 29
Max. rychlost 140 km/h
Výroba v letech 1967-1978
Míst k sezení 2. třída 54
počet provozních 1

 

Označení ABa (souč. AB349)
Počet vyrob. vozů 85
Max. rychlost 140 km/h
Výroba v letech 1964-1967
Míst k sezení 24 míst (1.tř.) + 20 míst (2.tř)
počet provozních 1

 

Označení Ba (souč. B250)
Počet vyrob. vozů 816
Max. rychlost 140 km/h
Výroba v letech 1965-1973
Míst k sezení 2. třída 80
Počet provozních 1

 

Označení BDa (souč. BDs)
Počet vyrob. vozů 441
Max. rychlost 140 km/h
Výroba v letech 1974-76, 1981
Míst k sezení 2. třída 40
počet provozních 1

FOTO