Ucelená souprava rekonstruovaných rychlíkových vozů z vagonky Bautzen s podvozky Görlitz V v modifikacích první
vozové třídy (Aa), první a druhé (ABa), druhé (Ba) a druhé třídy se služebním a zavazadlovým
oddílem (BDa). První vozy běžné stavby s blokováním dveří za jízdy vlaku, s tzv. lámacími
dveřmi. Takto ucelená souprava vyjela například jako Retro expres Ostravan, v čele s lokomotivami řad 141 „Bobina“ nebo 759 „Kyklop„.
Označení | Aa |
Počet vyrob. vozů | 29 |
Max. rychlost | 140 km/h |
Výroba v letech | 1967-1978 |
Míst k sezení 2. třída | 54 |
počet provozních | 1 |
Označení | ABa (souč. AB349) |
Počet vyrob. vozů | 85 |
Max. rychlost | 140 km/h |
Výroba v letech | 1964-1967 |
Míst k sezení | 24 míst (1.tř.) + 20 míst (2.tř) |
počet provozních | 1 |
Označení | Ba (souč. B250) |
Počet vyrob. vozů | 816 |
Max. rychlost | 140 km/h |
Výroba v letech | 1965-1973 |
Míst k sezení 2. třída | 80 |
Počet provozních | 1 |
Označení | BDa (souč. BDs) |
Počet vyrob. vozů | 441 |
Max. rychlost | 140 km/h |
Výroba v letech | 1974-76, 1981 |
Míst k sezení 2. třída | 40 |
počet provozních | 1 |