POPIS

Lokomotivy této řady stály na počátku motorizace ČSD. Sériově byly vyráběny v první polovině šedesátých let ve slovenském Martině. Stroje měly hydrodynamický převod výkonu a jejich výhodou byl velmi dobrý výhled z věžové kabiny, díky kterému se uplatnily zejména při posunu a v okrajově i v lehčí traťové službě. Absence parního vytápění soupravy vylučovala jejich nasazení v pravidelné osobní přepravě, jako tomu bylo u následujících sérií, které již tuto výbavu měly. Tato konkrétní lokomotiva T 444.030 byla vyrobena v roce 1963 a sloužila zejména v Praze, Kralupech nad Vltavou a Mostě. Je provozním exponátem ČD Muzea Lužná u Rakovníka.

TECH

Označení 725 (T 444.0)
Rok výroby 1959, 1962-1965
Počet vyrobených 174
Max. rychlost 70 km/h
Trvalý výkon až 515 kW
Tažná síla až 158 kN
Hmotnost 56 tun

FOTO