Lokomotivy této řady stály na počátku motorizace ČSD. Sériově byly vyráběny v první polovině šedesátých let ve slovenském Martině. Stroje měly hydrodynamický převod výkonu a jejich výhodou byl velmi dobrý výhled z věžové kabiny, díky kterému se uplatnily zejména při posunu a v okrajově i v lehčí traťové službě. Absence parního vytápění soupravy vylučovala jejich nasazení v pravidelné osobní přepravě, jako tomu bylo u následujících sérií, které již tuto výbavu měly. Tato konkrétní lokomotiva T 444.030 byla vyrobena v roce 1963 a sloužila zejména v Praze, Kralupech nad Vltavou a Mostě. Je provozním exponátem ČD Muzea Lužná u Rakovníka.
Označení | 725 (T 444.0) |
Rok výroby | 1959, 1962-1965 |
Počet vyrobených | 174 |
Max. rychlost | 70 km/h |
Trvalý výkon | až 515 kW |
Tažná síla | až 158 kN |
Hmotnost | 56 tun |