Dobré zkušenosti s provozem prototypových šestinápravových lokomotiv v nákladní dopravě vedly ČSD k objednávce sériových lokomotiv. Ty dostaly označení E 669.1 a bylo jich v 1. polovině 60. let vyrobeno celkem 150 kusů. Stroje nesly podstatnou část zátěže náročného provozu na hlavních nákladních tepnách v severní části republiky, která byla a je elektrizována stejnosměrnou soustavou 3 kV. Konstrukce byla úspěšná i exportně, v úpravě na široký rozchod byla v mnoha zdokonalených sériích vyráběna pro SSSR až do roku 1976 a dosažení 1 062 kusů. Lokomotiva E 669.101 sloužila v pravidelném provozu až do roku 2004 a nyní je součástí sbírek ČD Muzea Lužná u Rakovníka.
Označení | 181| tovární E 699.101 |
Rok výroby | 1961 (v provozu do 2005) |
Kilometrový proběh | 3 835 000 km |
Max. rychlost | 90 km/h |
Trval. výkon | 2610 kW |
Tažná síla | až 225 kN |
Hmotnost | 120 tun |