POPISVyšší výkon pro elektrické rychlíkové lokomotivy, než do té doby poskytovali stroje řady E 499.0, mělo přinést jejich šestinápravové uspořádání. Koncept úspěšný například v Německu se ale u nás příliš neujal, lokomotivy byly těžké a příliš opotřebovávaly obloukovité tratě, které navíc musely projíždět pomaleji než čtyřnápravové stroje. Prototyp E 669.001 vyrobený v plzeňské škodovce v roce 1959 byl proto zkoušen v nákladní dopravě. Jeho domovem bylo depo v České Třebové, kde byl také v roce 1995 se sesterskou lokomotivou E 669.002 po dlouhodobém odstavení z provozu opraven. Nyní je exponátem ČD Muzea Lužná u Rakovníka.

TECH

Označení 181| původní E 699.101
Rok výroby 1958 (v provozu do 2007)
Napájecí soustava 3 kV=
Max. rychlost 90 km/h
Trval. výkon 3048 kW
Max tažná síla až 345 kN
Hmotnost 119 tun
FOTO